באופן אידיאלי, רוב האנשים זקוקים למינימום של 8 שבועות כדי לתכנן ולארוז לקראת מעבר בית. יחד עם זאת, לא פעם אנשים נאלצים לעבור דירה ממש ברגע האחרון, ואפילו תוך 4 שבועות או פחות. אז אם גם אתם נאלצים לעבור דירה במהירות, הנה כמה טיפים שיבטיחו לכם מיון ואריזה מהירים וקלים.
במקרה שבו אתם נאלצים לעזוב את הדירה הקיימת לפני שהדירה החדשה מוכנה, הבעיה הגדולה שלכם היא מה לעשות עם כל תכולת הבית. למרבה המזל, קיימים היום שירותי אחסון מעולים, נקיים, מאווררים ומאובטחים שמציעים אחסון תכולת דירה בכול עת ולמשך כל תקופה נדרשת.
ובכול זאת, איך עוברים דירה במהירות ובקלות?
להיפטר מדברים
הדבר הכי כיפי בצורך לרכוש דירה חדשה, זו הנטייה של רובנו להתייחס בחוסר רחמנות לדרך שבה אנו ממיינים ואורזים את החפצים שלנו.
וזה דווקא טוב, כי ככול שתיפטרו מיותר דברים, כך יישאר לכם פחות פריטים לארוז ולהעביר לדירה החדשה. כלומר, הרבה פחות בזבוז זמן ובזבוז אנרגיה. יש אנשים שחושבים שעל מנת לחסוך בזמן, עליהם פשוט לארוז את כל מה שיש להם, ולמיין את הכול רק אחר כך. אז לא ממש. עדיף להיפטר מכמה שיותר דברים, לפני שאתם מתחילים לארוז.
עברו על כל חדר וחדר והפרידו את הפריטים לשלוש ערימות שונות:
- חפצים לשמירה
- חפצים לתרומה
- חפצים לזריקה
אם לא השתמשתם בחפץ ולא לבשתם את הבגד במשך כשנה, תנו אותו או זרקו אותו. עדיף לערב בכך את כל בני המשפחה, כך שינהגו לפי אוו הכלל, וימיינו את הדברים שלהם. כאשר אתם מתלבטים אם לשמור או לזרוק, עדיף לזרוק.
אריזת המטבח – המטבח הוא כנראה החדר הכי קשה לארוז, עם כל הפריטים הקטנים, המגירות והארונות, ועם כל הדברים שצריך למיין. גם כאן ערכו מיון מדוקדק, כדי לוודא שאתם באמת לוקחים אתכם רק את הכלים החשובים לכם, ומשאירים מאחור את הדברים שאתם לא צריכים. גם כאן תוכלו לתרום את הכלים או לזרוק אותם אם הם ממש חסרי ערך.
לפני המעבר, שימו בצד את כל פריטי המטבח שתזדקקו להם במהלך הימים האחרונים שתבלו בדירה הנוכחית שלכם, ובימים הראשונים בדירה החדשה שלכם. הכוונה היא לצלחות, ספלים וכוסות, סכו״ם, מכשירי חשמל כמו מכונת הקפה, טוסטר או מיקרוגל, מטלית ניקוי, סבון כלים וכד׳. כדי שלא תישארו עם מטבח ריק לחלוטין, רעבים או מתים לכוס קפה.
לבקש עזרה
כשאתם מבקשים עזרה, היא יכולה להגיע משלושה כיוונים:
- מחברים
- מבני משפחה
- מחברת שירות
בני משפחה וחברים תמיד ירצו לעזור לכם. אבל לפני שאתם ממהרים לגייס אותם, צריך להיות לכם מאוד ברור מה תבקשו מכל אחד מהם לעשות. למשל, תוכלו לבקש מחבר לארוז את כל הדברים שנמצאים בערימת ״לשמירה״, ולבקש מחבר אחר שיעזור לכם להיפטר מהדברים שאתם רוצים לזרוק לפח.
כמובן שגם אנשי מקצוע יכולים לעזור לכם. אורזים מקצועיים יוכלו לארוז ביעילות את כל תכולת הבית שלכם. זה שירות נהדר כי הוא יחסוך לכם הרבה זמן וכאב ראש. רק זכרו, אם אתם מנסים לחסוך כסף, שירות מקצועי יכול להיות יקר. לכן, כדאי לברר את המחיר לפני שאתם שוכרים את שירותי החברה.
שירותים נוספים זמינים – אנשים שיאספו את ערימת החפצים לתרומה. אם זו ערימה גדולה מדי או אם חפצים אלה כוללים גם רהיטים יש ארגונים רבים ללא כוונות רווח, שישמחו לאסוף את הפריטים עבורכם. זה יחסוך לכם זמן ואנרגיה.
להכין ציוד אריזה
בדרך כלל מומלץ להשתמש בקופסאות קרטון לאריזה. יחד עם זאת, אם אתם מאוד ממהרים, עדיף לרכוש קרטונים למעבר דירה מחברה אשר עוסקת בתחום כמה שנים טובות עם ניסיון עשיר, ויכולה לספק לכם את נייר הסלוטייפ ושאר ציוד האריזה, ישירות. כך תוכלו לחסוך לכם זמן בחיפוש אחר קרטונים מתאימים לשימוש.
האפשרות השנייה, אם אתם עוברים לדירה שהיא קרובה לדירה הנוכחית, חפשו חברת הובלה ״ירוקה״, שמספקת גם את מכלי האריזה, ואוספת אותם לאחר סיום המעבר. בדרך זו לא רק תסייעו להגנת הסביבה, אלא גם תחסכו את הזמן הנדרש למצוא קרטונים ולהיפטר מהם אחר כך.
התחילו לארוז
עכשיו, כשהחומרים הדרושים לאריזה נמצאים ברשותכם, אתם יכולים להתחיל לארוז את ערימת ה״חפצים לשמירה״. זכרו שפריטים מסוימים, כמו מכשירי חשמל גדולים, דורשים הכנה מיוחדת ואריזה מיוחדת.