שיפוץ זה יותר מאשר רק נגרות. לעתים קרובות מדובר גם בהריסה, בעבודות גבס, חשמל, אינסטלציה, אריחים ועוד. לפני שמתחילים בעבודת שיפוץ, חשוב לוודא שאתם מצוידים בכלים המתאימים ובציוד הנדרש.
תהליך שיפוץ המשרד יכול להיות מרגש ומלחיץ כאחד, ולכן חשוב שתהיה לכם תכנית מפורטת בהקדם האפשרי, שתכלול גם כלים תכנוניים ולא רק רשימות של ריהוט או כסאות מחשב הנדרשים למשרד המחודש, ולא רק כלי עבודה כמו
– פטישון
– משחזת
– מברגה
– אקדח מרק
– או אביזרי בטיחות כמו נעלי בלנסטון, ארגז כלי עבודה ומשקפי מגן.
כאמור, תכנית העבודה שלכם אמורה לכלול כלים תכנוניים שקשורים להליך העבודה כמו זיהוי סדר העדיפויות, קביעת התקציב או הגדרת מסגרת הזמן.
הנה כמה כלים אסטרטגיים שיסייעו לשיפוץ משרד מוצלח:
קביעת השיקולים הראשיים
אם אתם מתכננים לשפץ את המשרד, כנראה שלפחות מטרה אחת ברורה לכם, אבל מה שאולי אינכם מבינים זה כיצד כל שאר הדברים יושפעו ממנה.
לדוגמה, נניח שאתם רוצים להפוך את המשרד שלכם לחלל פתוח. האם לקחתם בחשבון איך העובדים יסתגלו לסביבת עבודה בלי קירות וגבולות ועם רעשים מסיחי דעת שעלולים לעכב את הפרודוקטיביות שלהם?
כדי להגדיר בבירור את יעדי השיפוץ שלכם, בדקו בזהירות כיצד מקשה המערך הנוכחי של המשרד על הפרודוקטיביות. הנה כמה שאלות שכדאי לבדוק:
– האם אתם זקוקים לפריסת משרד חדשה?
– האם אתם זקוקים לשילוב אורקולי משוכלל יותר?
– האם אתם זקוקים לניהול טוב יותר של רעשי הסביבה?
– האם אתם רוצים סביבת עבודה מעוררת יותר מבחינה ויזואלית?
– האם אתם זקוקים לסביבה מסבירת פנים למבקרים?
– האם אתם רוצים שהמשרד יהיה יעיל יותר בכול מה שקשור לניצול האנרגיה?
התייעצו עם העובדים ובדקו אם הם מעוניינים בשינויים ספציפיים במשרד. יתכן שיהיו להם סוגיות שכלל לא הייתם מודעים להן, כך שחוות הדעת שלהם יכולה לשפר את המשרד שלכם. אחרי הכול, העובדים הם אלה שיעבדו במשרד, ושיפוץ חלל העבודה יכול לשמש כדרך נוספת למשיכת עובדים חדשים ולשימור העובדים הקיימים.
חשבו על קיימות ועל משרד ירוק
אחד הטרנדים האחרונים בתחום עיצוב הפנים הוא ׳קיימות׳. שילוב של נושא זה בשיפוץ המשרדי שלכם הוא לא רק מהלך שיועיל לסביבה, אלא עשוי לחסוך גם כספים רבים.
למשל, מציאת פתרונות לתאורה ולמוצרי חשמל באתר מקצועי, שמציע לכם את כל המוצרים הדרושים לכם תחת קורת גג אחת ותוך קבלת ייעוץ מקצועי – מעלה אתכם על המסלול הנכון לצמצום עלויות האנרגיה.
תאורה, חימום וקירור החלל – הם הפעולות זוללות האנרגיה הגדולות ביותר במשרד. ביצוע שינויים קטנים באחת או בכול הפעולות הללו יכול לספק לכם חיסכון גדול.
רעיונות נוספים לחיסכון בעלויות האנרגיה:
– עריכת ביקורת אנרגיה
– שימוש באור טבעי, כאשר הוא זמין
– התקנת תאורה עם חיישן אכלוס
– התקנת ברזים עם חיישני תנועה במטבחון ובחדרי השירותים
היו מציאותיים
אולי השאיפה שלכם היא לסיים את כל השיפוץ בבת אחת, אבל בדקו היטב אם שיפוץ מלא אכן בא בחשבון במצבכם היום. כדי להקל עליכם את ההחלטה, מומלץ לערוך שתי רשימות שיכללו את העלויות והיתרונות של
– שיפוץ המשרד בבת אחת
– או שיפוץ בשלבים
כך או כך, חשוב למקד את הנתונים ולבחון כיצד ישפיע פרויקט שיפוץ המשרד על תפוקת העובדים ועל השורה התחתונה.
בכול מקרה, כשאתם בוחנים את תכנית השיפוץ, מומלץ לחפש את כל כלי העבודה שנדרשים לעבודות השיפוץ בחנות מקוונת שמציעה לכם את הכלים והחומרים הנדרשים, החל מפטישון tu מברגת אימפקט / מקדחה ליתיום וכלה בצבעים לקירות.
קבעו את תקציב השיפוץ שלכם
המרכיב הכי פחות כייפי בעת תכנון השיפוץ הוא התקציב. אבל הוא כנראה המרכיב החשוב ביותר. התקציב עלול להפיל את כל הפרויקט שלכם, כך שחשוב לקבל תמונה ברורה לגבי תקציב השיפוץ המתאים למשרד שלכם.
כדי להעריך את העלויות של דברים שאינכם מכירים, עדיף לבצע מחקר שלכם. הדרך הטובה ביותר היא להיעזר בחנות מקוונת המתמקדת במכירת חומרים וכלי עבודה ולבחון את העלויות של כלי העבודה השונים.
לדוגמה, אם אתם מתכננים להתקין לראשונה מפוח יניקה, ונטה (Venta), בחדר השירותים במשרד, יתכן שלא תבינו את אופי העבודה, את התנאים המעורבים או את העלויות הנלוות. יועץ מקצועי באתר יוכל לסייע לכם.